flevo

Alla inlägg under februari 2011

Av magnus svensson - 17 februari 2011 21:37

Nu på onsdag startar Flevos stallkompis Lady Best Memory igen i lopp sex på Solvalla. Vi håller tummarna att han återigen lyckas bra. Lycka till!


Vi hålller också tummarna att Flevo är i tiptop inför starten på Färjestad. Jag har varit lite orolig att han inte ska komma med loppet eftersom han inte har några poäng. Men jag blev lite lugnare när jag träffade en hästägare som berättade att hästarna har fem starter på sig innan de hamnar i ett sämre läge än någon annan. Om jag tolkade det rätt och att det stämmer ska det alltså vara bra chans att Flevo kommer med i loppet.

Av magnus svensson - 12 februari 2011 18:15

Känslan idag var rätt, det blev pengar. Även om det inte blev så mycket... Synd att Elliot inte höll undan, för då hade det blivit mer pengar både för mig men framförallt för Magnus. Som vanligt är en kombination av Magnus och mina system det bästa och hade man kombinerat mitt och Magnus inlämnade system hade sjuan suttit och gett en skaplig slant. Det hade kostat 1 200 kr att lämna in.


Vi vill ju gärna tro att både min och Magnus form är kraftigt i kommande, det känns i alla fall så. Så håll utskick nästa vecka då kanske det smäller ;)

Av magnus svensson - 12 februari 2011 17:31

Jag tänkte om i dag och kombinerade Håkans och mitt förslag och det var nära

 

Eliott Hall spik i sista och det var så nära 60000 som jag hade vunnit om han hade satt nosen först men men, nu går vi vidare till nästa vecka.


Tjingeling

Av magnus svensson - 12 februari 2011 01:56

Här sitter man och kollar på Forsberg och gör ett vinnande V75-förslag:)


Avd


1:  4,5

2:  3

3:  1,5,6,8

4:  5,4,6,8,10

5:  3,8,11

6:  5

7:  2,3,7,9


240 Kronor lycka till

 

/Magnus


Av magnus svensson - 11 februari 2011 23:38

Även om jag inte spelmässigt föredrar finaler måste man göra ett försök. Och nu känner jag på mig att det kommer bli pengar med det här systemet. Hoppet är det sista som överger en...


Avd

1  2,5

2  2,3,4,8

3  1,5,6

4  1

5  10,11

6  1,3

7  2,6,7,10


384 rader = 192 kr


Lycka till!


Även om mitt system ser starkt ut är jag rädd för att Magnus system kan bli ännu starkare. Med hans system från förra veckan i minnet ser hans form ut att peka rakt upp. Så jag ser fram emot hans förslag.


/Håkan

Av magnus svensson - 10 februari 2011 15:03

 
Månadens Häst - Januari

Lady Best Memory

 

  

Uppfödare: Curativa AB, Örebro
Ägare: Countach HB, Ervalla
Tränare: Åke Pettersson, Ervalla

Lady Best Memory gjorde nio starter som tvååring och utvecklades rejält på slutet av säsongen. Treårssäsongen började strålande med en snygg seger i Zoogins lopp på Solvalla. Förstapriset var 100 000:-.



Av magnus svensson - 7 februari 2011 17:45

Provlopp i morgon för Flevo kl 10:00 Örebrotravet.

Av magnus svensson - 5 februari 2011 19:48

I dag hade jag i allafall spänning inför den femte avdelningen då jag hade fyra av fyra rätt och det var skräll på skräll.Men som vanligt slutade det med noll spänn på kontot.

Så bra chansat inget vunnet:)


Men jag besegrade Håkan i dag med 4-2 och kvitterade i V75 kampen.


Nästa Lördag då j-vlar.


Tack och hej

Ovido - Quiz & Flashcards